LOKÁLNÍ KRYOTERAPIE

Lokální kryoterapie, tj. léčba chladem, působí proti bolesti kloubů a svalových úponů, uvolňuje ztuhlé svaly a je účinná proti otokům. Využívá se zejména při poškození pohybového aparátu (klouby, svaly, šlachy, atd.), u sportovních poranění, dokonce je vhodná pro omlazení organizmu včetně omlazení pleti nebo vyhlazení vrásek.

Co je lokální kryoterapie?

Lokální kryoterapie představuje cílenou léčbu konkrétního postiženého místa chladem. Cílem je vyvolat krátkodobým působením chladu následné překrvení tkání, které pak zlepšuje regeneraci a okysličení bolavé části těla.

Léčba chladem je známa již z minulého století, kdy byla hojně využívána, zejména ve formě ledových obkladů. V současné době se často používá oxid uhličitý a jeho „ledový proud“. Teplota tak dosahuje -70°C a tento ledový proud se cíleně aplikuje na postižené místo (např. bolavý kloub) po dobu 1-4 minut. Provádí se opakovaně několik dní podle stupně obtíží a indikace lékaře.

Kdy kryoterapie pomáhá nejvíce?

Lokální kryoterapii lze využít v různých oborech medicíny, nejčastější jsou uvedeny níže:

Ortopedie, traumatologie, sportovní lékařství, rehabilitace

• ulevuje od bolesti kloubů, svalů, vazů (analgetický efekt)
  • zlepšení funkce postižených kloubů
  • zvyšuje hybnost a rozsah pohybu kloubů
  • zmenšuje otoky zánětlivého i traumatického původu (po zraněních, úrazech apod.)
  • působí protizánětlivě
  • snižuje svalové napětí, uvolňuje svalovou ztuhlost
  • urychluje hojení po zraněních (výrony, hematomy, natažené vazy a natržené svaly) nebo operacích
  • působí blahodárně u chronických zánětlivých onemocnění, např. revmatoidní zánět kloubů, Bechtěrevova choroba, fibromyalgie, atd.

Imunologie, plastická chirurgie, regenerativní medicína

• prokrvuje kůži
  • stimuluje metabolismus pleti a vlasové pokrývky
  • regeneruje pleť a vlasovou pokrývku
  • zvyšuje tvorbu kolagenu
  • zmenšuje póry
  • snižuje vypadávání vlasů
  • zmírňuje projevy lupénky a atopického ekzému

• vhodná ke zmírnění bolesti zad
  • tlumí bolesti při „kořenovém syndromu“

Kolik lokální kryoterapie stojí?

Cena ošetření závisí od doby, po kterou postižené místo chladíme. Doba chlazení je závislá zejména na velikosti místa a vrstvě svalové tkáně. Jedno ošetření trvá zpravidla 3 minuty, počet aplikací stanoví lékař.

CHCI SE OBJEDNAT

Cellthera Brno