Kryoterapie a léčba bolesti

Trápí vás…

…bolesti kloubů? Špatná hybnost a rozsah pohybu po operaci? Trpíte na zánětlivé otoky a problematické hojení po úrazech? Máte Bechtěrevovu chorobu nebo vás sužují časté bolesti zad? Nebo potřebujete pomoci s omlazením pleti či vypadáváním vlasů?

Vyzkoušejte kryoterapii!

Kryoterapie, tj. léčba chladem, působí proti bolesti kloubů a svalových úponů, uvolňuje ztuhlé svaly a je účinná proti otokům. Využívá se zejména při poškození pohybového aparátu (klouby, svaly, šlachy atd.), u sportovních poranění, při bolestech. Je také vhodná také pro omlazení organizmu včetně omlazení pleti a vyhlazení vrásek.

Léčba chladem je známá již z minulého století, kdy byla hojně využívána, zejména ve formě ledových obkladů. V současné době se používá oxid uhličitý a jeho „ledový proud“. Teplota dosahuje až mínus 70°C a tento proud se cíleně aplikuje na postižené místo (např. bolavý kloub) po dobu 1-4 minut. Provádí se opakovaně po několik dní podle stupně obtíží a doporučení lékaře.

Proč je tato léčba zajímavá?

Lokální kryoterapii lze využít v různých oblastech medicíny. Nejčastěji se používá v ortopedii, neurologii, traumatologii, rehabilitaci a ve sportovním lékařství. Kryoterapie totiž působí analgeticky (tlumí bolest) a současně protizánětlivě. Snižuje svalové napětí a uvolňuje ztuhlost, pomáhá zlepšovat hybnost a funkci kloubů, zvyšuje rozsah pohybu. Velmi ceněná je rovněž v imunologii, plastické chirurgii a regenerativní medicíně. Lokálně aplikovaný chlad totiž zvyšuje následné prokrvení, stimuluje metabolismus pleti a vlasové pokrývky, regeneruje tkáně a pomáhá s tvorbou kolagenu.

Pro jaké typy onemocnění je tato léčba vhodná?

• Bolesti kloubů, svalů a vazů – zlepšování funkce a hybnosti, včetně rozsahu pohybu
  • Otoky zánětlivého i traumatického původu
  • Poúrazové stavy – hojení po operacích, po výronech, hematomech, natržených svalech, natažených vazech atp.
  • Chronická zánětlivá onemocnění – revmatoidní zánět kloubů, Bechtěrevova choroba, fibromyalgie atd.
  • Vypadávání vlasů – alopecie
  • Bolesti zad – zmírnění obtíží
  • Kořenový syndrom – tlumení boleti
  • Po plastických operacích – proti bolesti, urychlení hojení kůže, zvýšení tvorby kolagenu atd.

Chcete vědět víc?

Kryoterapii lze použít všude tam, kde můžeme zacílit léčbu na konkrétní postižené místo. Lokální působení chladu vyvolá následné překrvení, které zlepšuje regeneraci a okysličení bolavé části těla. Cena za kryoterapeutické ošetření je závislá na době, kterou postižené místo chladíme. Jedno ošetření trvá nejčastěji tři minuty. Počet opakování vám stanoví lékař podle typu vašeho poranění či onemocnění.

Mám zájem o osobní konzultaci.