Dornova metoda PLUS

Dornova metoda PLUS je manuální technika, s jejíž pomocí se šetrně vrací klouby a obratle na své původní místo. Tato metoda může pomoci při akutních problémech nebo dlouhodobých bolestech v zádech a kloubech, pomůže srovnat rozdílnou délku dolních končetin, řeší mechanické posuny kostí u akutních i chronických stavů, posuny obratlů (a s tím související výhřezy plotének), vbočené palce, problémy s klouby, posuny kostrče, může ulevit od bolesti při skoliotickém vybočení páteře atd. Dornova metoda PLUS uvolňuje fyzické bloky, čímž odstraňuje příčinu problémů. A pokud je odstraněna příčina, postupně mizí i příznaky. Po srovnání posunutých obratlů tedy často přejdou migrény, bolesti ramen nebo bolesti vystřelující dále do celého těla.

Autor metody, Dieter Dorn, vynalezl způsob, jak jemně korigovat vysunuté obratle, skoliózy, bolavá ramena, kyčle, kolena apod. V Německu, kde zakladatel metody působil, se tato metoda praktikuje již více než několik desítek let, a to se skvělými výsledky. V současnosti je rozšířena po celém světě.

Dornova metoda PLUS může pomoci zejména v následujících případech:

• bolesti zad
  • bolesti ramen
  • bolesti kyčlí
  • artróza
  • výhřezy meziobratlových plotének
  • bolesti hlavy, migrény
  • rozdílná délka dolních končetin
  • bloky obratlů ovlivňující činnost vnitřních orgánů
  • brnění dolních i horních končetin
  • posuny kostrče
  • skolióza
  • chybný stereotyp pohybu

Kontraindikace Dornovy metody PLUS:

• osteoporóza v pokročilém stadiu
  • revmatoidní artritida
  • akutní zánět
  • stav těsně po úrazu
  • artróza 4. stupně
  • nádorové onemocnění

Jak probíhá ošetření Dornovou metody PLUS?

První vyšetření trvá zpravidla 2 hodiny a zahrnuje pohovor, vyloučení možných kontraindikací, a dále srovnání délky dolních končetin, kolenou, hlezenních kloubů, vybočení - vyrotování pánve, kostrče, celé páteře a ramenou. Zkušený terapeut vás naučí cviky, které budete provádět doma, a proto je u Dornovy metody velice důležitá spolupráce pacienta. Četnost dalšího ošetření je závislá na závažnosti problému.
Klinika Cellthera nabízí ošetření Dornovou metodou PLUS akreditovaným zkušeným lektorem Janem Šobáněm, který je doporučený a prověřený a terapeut Dornovy metody PLUS.