Líbí se vašim kloubům to, co jíte?

Naše klouby nám umožňují veškerý pohyb. Pokud jsou spokojené, fungují bez bolesti a umožňují nám pohybovat se, kam jenom chceme. Jejich spokojenost však závisí na tom, jak se k nim chováme. Pokud jíme nezdravě nebo je přetěžujeme, klouby nám to brzy dají vědět bolestí. Jinou řečí mluvit neumí. Bolest kloubů by nás tedy měla přimět ke změně. A jakou změnu mám na mysli? Podívejte se na několik jednoduchých rad, které se osvědčily tisícům lidí, kteří již navštívili mou ambulanci na klinice Cellthera v Brně.

Bolest kloubu je známkou zánětu nebo degenerace kloubu. Právě zánět v kloubu vzniká nejčastěji plíživě, postupně, pomalu. Hovoříme také o chronickém zánětu. Tento zánět bývá často spojován s překyselením, za což může nejčastěji nevhodná strava a příliš velký dlouhodobě trvající stres.

Ptáte se, jak může strava a stres ovlivnit bolest kloubů?

Všechny výrobky z masa, mléčné výrobky, cukry a škroby se v těle metabolizují do kyselin. Pokud těchto potravin jíme příliš velké množství, naše tělo bude překyselené. V překyselených tkáních, které jsou navíc přetížené, snadno vzniká chronický zánět. Ano, to se týká kloubů, nejčastěji kolen a kyčlí nebo zad. Začnou nás bolet a v podstatě vysílají jasný signál do centrály – do mozku o své nespokojenosti.

Jak se s bolestí kloubů vypořádat?

Určitě je vhodné přestat bolesti kloubů ignorovat a začít je řešit. Zdánlivě jednoduchým a hlavně pohodlným řešením může být vzít si prášek od bolesti – analgetikum. To však neřeší příčinu bolesti – překyselení a zánět kloubu, pouze utlumí bolest na krátkou dobu. Ale za jakou cenu? Za cenu nežádoucích účinků, pokud v užívání prášků od bolesti budete pokračovat delší dobu. V odborné literatuře se udává, že již po několika týdnech užívání analgetik může dojít doslova k rozleptání kloubních chrupavek, což dále zhorší funkci kloubů, vede k další bolesti kloubů a člověk se tak dostává do bludného kruhu. Navíc dlouhodobé užívání analgetik poškozuje srdce, játra, ledviny a další orgány v těle. Proto nedoporučuji dlouhodobě užívat analgetika, ale hledat přirozená řešení, jak se zbavit bolesti kloubů.

Když budete bolest kloubů vnímat jako řeč vašich kloubů, můžete celou situaci významně ovlivnit. Klouby jsou vlastně velice chytré a jediný způsob, kterým mohou dát najevo svou nespokojenost s vaším dosavadním životním stylem, je bolest. Čili řešením je změna životního stylu, která by měla nastat v mozku. Je třeba přijmout informaci, že vaše zdraví máte plně pod kontrolou a sami můžete ovlivnit, co budete jíst a jak moc se necháte vystavit stresové zátěži.

Doporučení protizánětlivé stravy spočívá zejména v omezení potravin, které tělo překyselují. Mám na mysli veškeré cukry, škroby, výrobky z živočišných produktů masa a mléka. Naopak je vhodné navýšit příjem rostlinné stravy včetně zeleniny, luštěnin, ořechů, semínek a panenských olejů z nich získaných, dále také méně sladkých druhů ovoce.

Pitný režim rovněž velmi významně pomáhá se správným zavodněním a očišťováním těla od různých škodlivých látek. Již během 1-2 týdnů můžete pocítit úlevu, vaše klouby vám moc poděkují a přestanou bolet. Lidé, kteří věnovali hodinu svého času a přišli se poradit na naši kliniku, jak přesně by měl vypadat jejich jídelníček, vám dají za pravdu.

Bolesti kloubů vás opravdu nemusí trápit.

Jde jenom o to, nastavit takový režim, který jim bude vyhovovat, aby byly opět spokojené. A pokud již došlo k významnějšímu poškození kloubů, k artróze, k otoku kloubu, určitě budeme schopni vám poradit, zda podání krevní plazmy nebo vašich vlastních kmenových buněk nebo regenerativní infuze mohou pomoci rychleji zabezpečit regeneraci poškozených a bolestivých tkání v kloubu. Plné zdraví bez sužující bolesti kloubů za to určitě stojí.