Komplexní a přirozené řešení bolesti kolene

Bolest kolene je častým problémem, který postihuje nejen muže a ženy po čtyřicítce, ale i mladší sportovce po intenzivním fyzickém vypětí. S bolestí kolene často souvisí ztuhlost kloubu, což může výrazně snížit kvalitu života, omezit radost z pohybu a komplikovat provádění běžných denních aktivit.

Tradičně se pacientům s opotřebením kolenních kloubů doporučuje řada léčebných metod, jako je fyzikální terapie, léky od bolesti (analgetika), hyaluronová kyselina nebo kortikosteroidní injekce pro zmírnění zánětu a bolesti. V případě, že tyto postupy nejsou účinné, obvykle následuje artroskopická operace a v krajních případech i totální náhrada kolenního kloubu.

Přestože se operace může jevit jako řešení, klinické zkušenosti ukázaly, že výsledky nejsou vždy zaručeny. Zvláště u mladších pacientů, kteří nechtějí být omezeni umělým kolenním kloubem. Pokud vám tato informace není známá, nejste sami. Existují však bezpečné léčebné možnosti v oblasti regenerativní medicíny.

Co stojí za bolestmi kolene?

Často je to velmi bolestivý otok kostní dřeně poblíž kolenních chrupavek, což vede k nedostatku kmenových buněk a následné bolesti a degeneraci chrupavky. Na základě těchto poznatků vznikla moderní metoda léčby. Spočívá v odběru kmenových buněk z oblastí těla, které jich mají nadbytek a jejich aplikaci do postiženého místa.

Na klinice Cellthera využíváme šetrný a zároveň bezpečný přístup k ošetření bolestivých kolen. Tato minimálně invazivní metoda využívá vaše vlastní kmenové buňky, které jsou získány z kostní dřeně . V naší specializované laboratoři jsou koncentrovány pro maximální efektivitu. Tyto buňky následně pracují přímo v místě poškození kolene. Podporují krvetvorbu a aktivují přirozené hojivé procesy vašeho těla, což ve většině případů umožňuje vyhnout se operaci umělého kloubu.

Je pravdou, že mnoho českých ortopedů o této metodě zatím nemá dostatek informací. Nicméně naše zkušenosti, jak ty domácí, tak i ty získané v mezinárodním kontextu, jasně ukazují na velký potenciál včasné aplikace kmenových buněk v regeneraci kolenních kloubů. Tato moderní terapie má schopnost výrazně zlepšovat kvalitu života pacientů a přispívá k uchování jejich plné funkčnosti kloubů. To je cíl, který rozhodně stojí za naši pozornost a úsilí.