Kmenové buňky a bolesti kloubů

Bolesti kloubů trápí více než polovinu lidí po padesátce. Chronický zánět (artritida) nebo degenerativní změny (artróza) jsou nejčastější příčinou bolestí kloubů. Sportovci, kteří přetěžují některé klouby, mohou častěji utrpět různé úrazy s následnými bolestmi kloubů. V rámci standardních léčebných postupů se často neřeší příčina bolestí, ale jen tlumí bolest analgetiky. Otázkou tedy je, zda existuje způsob, jakým lze vyřešit příčinu bolesti a uchovat kloub pokud možno bez bolesti a přitom plně funkční. Vaše vlastní kmenové buňky mohou být tím optimálním řešením.

Výzkumy z posledních let ukazují, že v kloubu bolí zejména bezprostředně přiléhající kosti, resp. kostní dřeň uvnitř kosti. Chrupavka samotná neobsahuje žádná nervová zakončení, a tudíž nemůže bolet. Pokud je kloub nebo část kloubu přetížená, pak dochází k otoku kostní dřeně uvnitř přilehlých kostí. Kostní dřeň je protkána nervovými zakončeními, která vedou bolestivé vzruchy do mozku – vnímáme bolest kloubu nebo přilehlé kosti. Bolestivý otok může také zasáhnout měkké tkáně kloubu, šlachy, úpony svalů a kloubní pouzdro. Často bolí jenom přetížená část kloubu, např. vnitřní strana kolene. Nejlépe to zjistíme provedením nukleární magnetické rezonance (NMR) bolavého kloubu. NMR vyšetření nám přesně určí, do jaké míry se jedná o otok kostní dřeně, tzv. lézi kostní dřeně, a do jaké míry jsou postiženy měkké části kloubu a chrupavka.

Jakmile ucítíme bolest kloubu, mělo by to být signálem věnovat se její příčině

Je kloub zarudlý nebo oteklý? Bolí celý kloub nebo jenom některá část? Měl jsem úraz? Prodělal jsem infekci včetně boreliózy? Mám nadváhu? Všechny tyto stavy mohou často působit bolesti kloubu a přilehlých kostí či svalů. Když budeme užívat pouze léky od bolesti (analgetika), příčinu bolesti tím neodstraníme. Jenom budeme vystaveni nežádoucím účinkům analgetik: poškození srdce, jater, žaludku, ledvin a samotných kloubů (analgetika se chovají jako žíravina, při dlouhodobém užívání ničí chrupavku a celý kloub pak velmi trpí).

Ve 21. století existuje elegantní řešení odstranění bolesti kloubů. Jedná se o využití vlastních kmenových buněk. V místě opotřebení kloubu, zejména v kostní dřeni přiléhající k nejvíce přetíženému místu kloubu je zpravidla hluboký nedostatek kmenových buněk. Tudíž regenerace v tomto místě nemůže dobře probíhat, kloub je velmi bolestivý. Pokud odebereme vlastní kmenové buňky z jiného místa těla, které je na ně bohaté a kde je rezerva kmenových buněk, pak je můžeme podat do místa nejvíce zasaženého bolestí. Doplníme tak chybějící kmenové buňky tam, kde se jich nedostává. Při správných režimových opatřeních (úprava stravy a pitného režimu, postupné rehabilitační cvičení) můžeme funkci kloubu plně obnovit.

Využíváme výhradně vlastní kmenové buňky

Na našem pracovišti máme mnoho zkušeností s využitím vlastních kmenových buněk a dokážeme dobře posoudit, kdy má smysl o nich reálně uvažovat. Jedná se přitom o velmi bezpečnou metodu. Využíváme výhradně vlastní kmenové buňky, které tělo přijme bez nežádoucí reakce. Podle míry poškození kloubu pak lze uvažovat o dalších a doplňujících léčebných postupech. Při těžším stupni poškození kloubu vám ortoped může doporučovat umělý kloub. Z naší 10-leté klinické zkušenosti ale vyplývá, že umělý kloub je potřeba jen v 1 z 20 případů.

Umíme vám navrhnout šetrný a velmi bezpečný postup, který i u těžce poškozených kloubů může vést k jejich regeneraci i bez umělého kloubu. Nejprve začneme regenerativními infuzemi, které zlepší prokrvení kloubu, lépe okysličí buňky a připraví nejlépe tělo pro podání kmenových buněk. Doplnění vitaminu D ve vysoké dávce injekčně rovněž podpoří rychlou regeneraci pohybového aparátu včetně kloubů. Ruku v ruce s regenerativními infuzemi bychom se měli věnovat nastavení vhodné protizánětlivé stravy a dostatečnému pitnému režimu. Při nadváze a obezitě má optimální protizánětlivá strava výborný efekt na celkové zdraví, nejenom na zdraví kloubů. Rádi vám na míru připravíme doporučení vhodné stravy se zeštíhlujícím a regeneračním efektem, takže vysoký krevní tlak, cukrovka 2. typu, vysoká hladina cholesterolu v krvi se brzy stanou minulostí.

Vždy však budeme potřebovat vaši aktivní spolupráci – pozitivní myšlení směrem k posilování vašeho zdraví. Když ve vašich myšlenkách postavíte zdraví na první místo, máte vyhráno. Sami se přesvědčíte, že vaše vlastní kmenové buňky budou vaši nejlepší opraváři bolestivých kloubů.

Banner kontakt