Bolesti kolen mají komplexní a přirozené řešení

Bolesti kolen trápí mnoho lidí po čtyřicítce a často mohou postihnout i mladé sportovce po velké fyzické zátěži. Kromě bolesti kolen se může objevovat také ztuhlost kolenního kloubu a dochází k významnému zhoršování kvality života, chybí radost z pohybu a běžné každodenní činnosti se provádějí obtížně.

Pacientům s bolestí kolene se často doporučuje vyzkoušet fyzikální terapii, léky od bolesti (analgetika), hyaluronovou kyselinu nebo injekce kortikosteroidů ke snížení zánětu a bolesti. Pokud tyto postupy nepomohou, dalším doporučením často bývá artroskopická operace kolene k opravě nebo odstranění poškozené chrupavky nebo pojivové tkáně, která může působit bolest. Pokud artroskopie nepřinese požadované výsledky, obvykle je doporučována totální náhrada kolenního kloubu (endoprotéza).

Může operace kolene snížit bolest kloubu?

Četné klinické studie hodnotící výsledky běžných ortopedických operací kolene ukázaly, že tyto postupy obecně nefungují, pokud není pacient mladší než 40 let. Ani potom nejsou zaručeny dobré výsledky. Pokud je to pro vás nová informace, nejste sami. Mnoho lidí neví, že operace není vždy řešením. Čtěte dále a dozvíte se více o bezpečných alternativách regenerativní medicíny.

Co způsobuje bolesti kolene?

Nejčastěji dochází k velmi bolestivému otoku kostní dřeně v bezprostřední blízkosti chrupavek kolenního kloubu. Otok (neboli edém) kostní dřeně je stav, který je často spojen s artrózou, zlomeninou nebo poraněním kloubů. V místě otoku kostní dřeně, v tzv. lézi kostní dřeně, vzniká hluboký nedostatek kmenových buněk, a proto se objevuje bolest kolene a degenerace chrupavky. Tyto nové poznatky se staly předpokladem pro nové řešení.

Alternativa k operaci náhrady kolenního kloubu u bolestí kolen existuje

Na klinice Cellthera jsme vynalezli nový přístup k ortopedickému ošetření kolene, který je velmi šetrný, a navíc velice bezpečný. Tento minimálně invazivní zákrok využívá vlastní kmenové buňky získané z kostní dřeně. Buňky kostní dřeně jsou ve specializované laboratoři zkoncentrovány tak, aby byly plně aktivní po podání do bolestivého místa kolenního kloubu, tj. přímo tam, kde je jich nejvíce potřeba, aby zabezpečily rychlou regeneraci kloubu.

Kmenové buňky pracují v místě poškození kolene, konkrétně v kostní dřeni v blízkosti kolenní chrupavky, aby tam podpořily krvetvorbu a přirozené hojivé schopnosti vašeho těla. Tímto způsobem se můžete dokonce vyhnout operaci.

Je pravda, že mnoho českých ortopedů o této metodě neví nebo má dosud málo informací o této nové inovativní léčebné metodě. Na druhou stranu naše i mezinárodní zkušenosti ukazují, že kmenové buňky včas podané při bolestech kloubů dokáží dramaticky zlepšit kvalitu života a provádění každodenních pohybových aktivit. Jedná se o desítky tisíc spokojených a uzdravených pacientů. Dokonce až 90% kandidátů na umělý kolenní kloub dokážeme ošetřit velice efektivně a bezpečně pomocí vlastních kmenových buněk. Uchovat plnohodnotnou funkci kolenních kloubů za to určitě stojí.