Profesor Jaroslav Michálek byl hostem pořadu Káva o čtvrté

Vedoucí lékař naší kliniky, prof. MUDr. Jaroslav Michálek, Ph.D. byl hostem pořadu Káva o čtvrté vysílání Českého rozhlasu Dvojka. Profesor Jaroslav Michálek považuje 21. století za století buněčných terapií a pořad Káva o čtvrté se věnoval právě  buněčným terapiím.

Profesor Michálek v pořadu Káva o čtvrté hovořil zejména o vývoji, využití a úspěšnosti kmenových buněk v medicíně. Aplikace kmenových buněk je unikátní nejen v oblasti ortopedie, ale světové úspěchy byly zaznamenány také například u pacientů s autoimunitními, neurologickými nebo plicními onemocněními. Jedná se zejména o onemocnění, jako je mozková mrtvice, poranění mozku, poruchy rovnováhy a nemoci mozečku, Parkinsonova choroba, roztroušená skleróza, chronická obstrukční plicní nemoc (CHOPN), plicní fibróza nebo astma. Také může jít o chronické nemoci jater, tlustého střeva a jiná chronická onemocnění.

Profesor Jaroslav Michálek v Českém rozhlasu dvojka

Profesor Michálek v pořadu zdůraznil, že v současné době by mělo jít hlavně o vyléčení a kompletní uzdravení pacienta, nikoliv o jeho soustavné a dlouhodobé léčení chemickými léky, které mohou mít závažné nežádoucí účinky. Pacient by tedy měl znát celé portfolio možností léčby, které současná medicína 21. století nabízí a teprve na základě těchto možností by se měl rozhodnout. Pokud má pacient k dispozici pouze jednu možnost, není to zcela správný přístup.

Profesor Michálek se ve druhé polovině pořadu zabýval také dotazy posluchačů, kteří se ptali zejména na využití buněčné terapie v případě různých onemocnění. Na závěr vysílání profesor Michálek prozradil, že ihned po natáčení pořadu pokračuje v cestě do Německa, kde se v následujících dnech pořádá kongres o nových terapiích v medicíně, kterého se účastní odborníci z celého světa.

Pokud vás téma zajímá, poslechněte si celý záznam rozhovoru: