Co je největším rizikem pro těžší průběh infekce Covid-19 a co rozhoduje o naší odolnosti?

Média nás děsí různými statistikami o počtu pozitivních případů infekce Covid-19, ale jako každý jiný respirační virus promoří postupně celou populaci a naučíme se s ním žít. Je určitě důležité vědět, kdo je vlastně ohrožený, kdo spadá do přibližně 7% Covid-19 pozitivních případů se středně těžkým nebo těžkým průběhem vyžadujícím hospitalizaci.

Jedná se zejména o chronicky nemocné pacienty s obezitou, vysokým krevním tlakem, cukrovkou, nádorovým onemocněním, chronickým plicním onemocněním nebo jinou nemocí, která oslabuje imunitu. Jedná se také o všechny pacienty, kteří z nějakého důvodu užívají léky, které oslabují imunitu. Zejména kortikoidy (např. prednisolon, dexamethason) nebo cytostatika, užívaná zpravidla v kombinaci jako chemoterapie u onkologicky nemocných, působí potlačení imunity. Mnohé jiné chemické léky užívané dlouhodobě také mohou oslabovat imunitu. Všechny tyto faktory pak zvyšují riziko těžšího průběhu jakékoliv virové infekce. Lidé, kteří umírají na těžký průběh infekce Covid-19, mají zpravidla několik těchto rizikových faktorů.

Co tedy rozhoduje o naší odolnosti vůči virové infekci? Je to především palebná síla našeho imunitního systému. U chronicky nemocných navíc užívajících léky, které oslabují imunitu, je tato palebná síla velmi významně oslabena. Proto dochází k těžkým nebo i smrtelným průběhům nejenom infekce Covid-19 ale i jinými viry, bakteriemi či plísněmi. Obranyschopnost našeho těla lze velmi významně posílit dodávkou velkého množství vitaminu C a vitaminu D. O to víc tyto vitaminy potřebují doplňovat chronicky nemocní lidé, řádově se jedná o stonásobné dávky oproti zdravým lidem. Navíc od podzimu do jara klesají významně zásoby vitaminu C a vitaminu D, a proto je náchylnost k virózám v tomto ročním období vyšší než v létě.

Pokud podstupujete onkologickou léčbu – chemoterapii, biologickou léčbu nebo radioterapii pro nádorové onemocnění, nebo máte dlouhodobě zdravotní potíže a léčíte se se srdcem, trpíte chronickým onemocněním mozku, plic, jater nebo ledvin, pokud užíváte kortikoidy nebo jiná imunosupresiva (léky snižující funkci imunity), pak právě pro vás je velmi vhodná infuzní terapie vysokodávkovaným vitaminem C a nitrosvalová injekce vitaminu D.

Rádi vám poskytneme více informací včetně bezbolestného vyšetření přístrojem Bicom, který může upřesnit potřebu vitaminu C, vitaminu D a dalších tělu prospěšných látek.