Chronická borelióza a nové možnosti uzdravení

Infekce bakterií Borelia burgdorferi, která je nejčastěji přenášená klíšťaty, může vést k velmi vážným zdravotním problémům. Chronická borelióza označuje vleklý a často komplikovaný průběh této nepříjemné infekce, která někdy svými projevy může připomínat roztroušenou sklerózou. Někdy je dokonce pacient diagnostikován s roztroušenou sklerózou a teprve následně se zjišťuje, že se jedná o chronickou boreliózu. Dobrou zprávou je, že na klinice Cellthera dokážeme dobře diagnostikovat a zejména pak uzdravovat nemocné s chronickou boreliózou.

Silná únava, bolesti hlavy, bolesti zad, bolesti kloubů a svalů, špatná nálada, depresivita, mravenčení, brnění, ztuhlost nebo omezená hybnost končetin – to všechno mohou být projevy chronické boreliózy. Člověk si často ani nedá do souvislosti, že před několika měsíci, než se objeví tyto příznaky, měl přisáté klíště nebo byl poštípán komáry či jiným hmyzem.

Přenos z klíštěte na člověka je dobře zdokumentován v odborné literatuře. Zejména osoby, které mají oslabenou imunitu, jsou ve stresu, nemají dobrou životosprávu jsou náchylnější k těžkému průběhu boreliózy, která snadno přejde do stádia, které narušuje činnost mozku a nervového systému. Záleží také, jak rychle se nám podaří klíště po přisátí na kůži odstranit. Pokud je totiž klíště přisáté déle než 48 hodin, riziko infekce borelií se významně zvyšuje.

Do naší ambulance pak přicházejí pacienti v různém stádiu neurologických příznaků, někdy dokonce přestávají chodit, trpí bolestmi, silnou únavou, ubývá jim sil a jejich psychika je na tom velmi špatně. Diagnóza chronické boreliózy je pak postavena na klinických projevech a laboratorním, tzv. serologickém vyšetření krve. Na naší klinice můžeme ještě navíc nabídnout diagnostiku boreliózy pomocí biorezonanční metody Bicom. Někdy se objeví kombinace více patogenů, tj. mikroorganizmů způsobujících chronické infekce. Kromě borelií nalézáme také infekci herpetickými viry (herpes simplex, virus pásového oparu, EB virus, cytomegalovirus), mykoplazmaty, chlamydiemi, apod. Vždy to znamená oslabenou imunitu, často působenou dlouhodobým stresem a špatnou životosprávou.

Tělo oslabeného člověka nemá možnost efektivně se bránit boreliím a jiným patogenům

Antibiotika mohou být účinná pouze v akutním stádiu boreliózy, ale při dlouhodobém užívání začnou převažovat jejich negativní účinky. Bludný kruh se uzavírá, zdravotní stav se zhoršuje a může připomínat únavový syndrom nebo roztroušenou sklerózu. Čím dříve potom takto nemocný člověk vyhledá pracoviště, které má zkušenosti s léčbou chronické boreliózy a jiných chronických infekcí, tím rychleji může dojít k uzdravení.

Na klinice Cellthera využíváme komplexní přístup postavený zejména na detailní diagnostice a následné cílené podpoře imunity. Jednak formou úpravy stravy a pitného režimu, jednak infuzní terapií velmi silně posilující imunitu, jednak detoxikací organizmu tak, aby jedovaté látky v těle nadále nemohly oslabovat imunitu.

Nově využíváme také regenerativní laserovou terapii, která působí dlouhodobě po dobu až 6 měsíců a využívá přitom laserových paprsků nízké intenzity k ničení patogenů včetně borelií z krevního řečiště i z nervového systému. Velmi posilujícím vlivem na eliminaci borelií, herpetických a jiných nežádoucích virů jsou vitaminy skupiny B. Některé z nich jsou fotosenzitivními látkami, které jsou aktivovány určitou vlnovou délkou námi používaného laserového paprsku. Kombinací s dalšími infuzními látkami pak dosahujeme vynikajících výsledků při léčbě chronické boreliózy.

Námi poskytovaná komplexní terapie je velmi dobře snášena a hodí se u různých stádií chronické boreliózy. Rovněž u některých pacientů původně diagnostikovaných s roztroušenou sklerózou můžeme velmi významně zlepšit jejich zdravotní stav, zejména pokud v pozadí stojí chronická borelióza či jiná chronická infekce.

Pokud se potýkáte s chronickou boreliózou, neváhejte se obrátit na naši kliniku, kde vám můžeme být nápomocni s navržením komplexního léčebného plánu a ideálně vás dovést k uzdravení.