Regenerativní medicína se zaměřením na nemoci oka

Regenerativní medicína nabízí širokou škálu možností, jak ovlivnit a zabránit zhoršování zraku, zejména v souvislosti s chronickými nemocemi postihující sítnici.
Zhoršování zraku do určité míry souvisí s přibývajícím věkem. Možná si to ani neuvědomujeme, ale to v jakém stavu máme naše cévy a zejména tepny, které zásobují naše oči kyslíkem a živinami, je zcela rozhodující pro udržení nebo zhoršení našeho zraku. Kritické je v tomto ohledu prokrvení sítnice, která je umístěna v zadní části očního bulbu a zjednodušeně řečeno zde dochází k přeměně světelného signálu na elektrický, který pak zrakový nerv přenáší do mozku a my si tak uvědomujeme, co vidíme. Pokud nejíme správnou stravu, nemáme dostatek pohybu, jsme vystaveni stresu a škodlivým chemickým látkám, dochází postupně k ucpávání tepen včetně těch, které přivádějí krev k sítnici. Navíc strava bohatá na cukry, škroby a maso dlouhodobě s různými stresovými faktory působí chronický zánět, který situaci na sítnici ještě dále zhoršuje. Výsledkem jsou potom nemoci sítnice související často s nezdravým životním stylem a chronickým zánětem:

• Věkem podmíněná makulární degenerace
  • Diabetická retinopatie
  • Glaukom neboli zelený zákal
  • Zánět zrakového nervu
  • Okluze retinální žíly
  • Jiné retinopatie, např. chorioretinopathia centralis serosa

Pokud pozorujete některé z následujících zdravotních problémů:

• zhoršené vidění, zhoršené vidění za šera a za soumraku
  • zhoršené rozpoznávání obličejů, zamlžený pohled, problém číst z knížky
  • rozmazané vidění, neostré vidění, vidění skvrn
  • depresívní ladění při zhoršování zraku
  • zvlnění písma nebo zprohýbané linie
  • obtížné rozeznávání barev
  • bolest oka
  • zarudnutí oka

neodkládejte jejich řešení, ale zavčas kontaktujte očního lékaře. Na klinice Cellthera vám nabízíme infúzní terapii s antioxidačními účinky a poradenství jak předcházet zhoršení zraku. Přitom také využíváme služby našich špičkových spolupracujících atestovaných oftalmologů, kteří dokáží vyhodnotit stav zraku a vašich očí a navrhnout optimální řešení právě pro vás. Vždyť zrak je považován za nejdůležitější smysl, který máme. Nikdy není pozdě zlepšit svoje zdraví!