Vedoucí lékař prof. Jaroslav Michálek ve Snídani s Novou

Prof. MUDr. Jaroslav Michálek, Ph.D. byl hostem v pořadu Snídaně s Novou. Hovořil na téma únavový syndrom, upozornil na vážnost tohoto onemocnění.
IMG_1974 (2)
Zakladatel a vedoucí naší kliniky Prof. MUDr. Jaroslav Michálek, Ph.D. hovořil v pořadu Snídaně s Novou na téma únavový syndrom. Poukázal na jeho příčiny, léčbu a případné důsledky na lidský organismus, pokud se nemoc včas neodhalí a dobře neléčí.

Upozornil na spouštěcí faktory, kterými většinou jsou pracovní stres, finanční i vztahový stres. Zmínil se v této souvislosti o oslabené imunitě, kterou je potřeba neustále posilovat. Jsme-li pod neustálým stresem, lidský organismus nefunguje tak jak má a dochází tak k oslabení imunity. Přichází únava, člověk je už po probouzení dlouhodobě unavený a vyčerpaný, podrážděný, pociťuje bolest kloubů, svalů.

Divákům také poradil, jak lze únavovému syndromu předcházet. Zmínil nejdůležitější body, a to fyzické odreagování sportem a změnu stylu života. Upozornil na nedostatek vitamínů v ovoci a zelenině, které vlivem dlouhého skladovacího procesu o všechny tyto svoje důležité složky přicházejí. Jak vhodně doplnit chybějící množství vitamínu C v těle zmínil metodu nitrožilního podání.

Na dotaz, jestli lze únavovýIMG_1972 (2) syndrom tzv. samoléčit, pan profesor divákům doporučil pozitivní myšlení, dobrou náladu, sport, detoxikaci, správnou životosprávu. Únavový syndrom většinou postihuje lidi s negativním a depresivním myšlením. Pokud se únavovému syndromu nevěnuje dostatečná pozornost, může vyvolat až nemoci srdce a cév, nádorová onemocnění a jiné civilizační choroby.