Klinika CELLTHERA učila rozpoznávat příznaky přicházející nemoci na novoročním workshopu ČÍM DŘÍVE, TÍM LÉPE

Ve čtvrtek 12. ledna 2017 probíhal v klinice Cellthera, 1. anti-aging klinice na Moravě, workshop na téma Čím dříve, tím lépe. Hlavním účelem workshopu bylo upozornit na symptomy, které mohou značit přicházející nemoc. Účastníci si mohli nechat provést termoregulační diagnostiku, analýzu skladby těla a poslechnout přednášky na téma zdraví.

Workshop doprovázely dva bloky odborných přednášek. První na téma Jak odhalIMG_1961 (2)it symptomy blížící se nemoci zavčas, vedla bioložka a genetička z kliniky Cellthera RNDr. Zuzana Dudášová, Ph.D. Přednáška poukázala na souvislost mezi zvýšeným používáním chemických látek, změněnou kvalitou potravin, zvýšeným vlivem psychosociálních faktorů (stresu) a nárůstem nemocí. Na zá kladě vědeckých studií odhalila souvislost různých faktorů (kouření, patologické hodnoty lipidového spektra, výskyt hypertenze (vysokého krevního tlaku), výskyt diabetu, břišní obezita, nadměrná konzumace alkoholu, nesprávná výživa, nedostatečná fyzická aktivita, stres) s rizikem vzniku akutního infarktu myokardu.

Druhou přednáškou na téma Kde brát vitamín C, když v supermarketecIMG_1948 (2)h už není, provedl prof. MUDr. Jaroslav Michálek, Ph.D., který se jako celosvětově uznávaný odborník mimo jiné zabývá využitím buněčných terapií v regenerativní medicíně. „Zhruba třetina populace západního světa trpí nedostatkem velmi účinného antioxidantu – vitamínu C. To se projevuje zejména zvýšenou únavou, leností, depresemi, vyčerpáním, bolestmi svalů a svalových úponů, bolestmi a ztuhlostí kloubů. Zde může pomoci zvýšený příjem vitamínu C, bohužel v běžně dostupném ovoci a zelenině je jeho množství omezené. Při hypovitaminóze spojené s výše uvedenými příznaky, je potřeba dodat vitamín C nitrožilně,” řekl kromě jiného profesor Michálek.

Na workshopu měli zájemci možnost absolvovat analýzu skladby těla pomocí přístroje InBody 230, přičemž měření a odborný výklad účastníkům workshopu provedla zkušená nutriční terapeutka.
Několik účastníků mělo možnost absolvovat nové vyšetření, termoregulační diagnostiku, pomocí kterého se dají odhalit první příznaky počínajícího onemocnění. Mgr. Jiří Jedelský výsledky měření individuálně vyhodnotil a velmi podrobně jednotlivým účastníkům workshopu vysvětlil.

Na workshopu bylo účastníkům k dispoziIMG_1947 (2)ci i zdravé občerstvení, například jednohubky s různými pomazánkami – hráškovou s bazalkou, olivovou s cizrnou nebo s pomazánkou z červené řepy. Nechybělo ani ovoce a zelenina a velký zájem byl také o ochutnávku zdravých ovocných a zeleninových džusů od společnosti Tropico. Džusy jsou prvotřídní kvality bez chemických konzervačních přípravků, barviv, bez přídavku cukru a bez pasterizace (www.tropico.cz).

Novoroční workshop kliniky Cellthera ČÍM DŘÍVE, TÍM LÉPE, který se konal pod záštitou Mezinárodního konsorcia pro buněčnou terapii a imunoterapii (www.iccti.org) se těšil velkému úspěchu – měření, konzultace a ochutnávky pokračovaly až do večerních hodin.